Zakup spółki, krok po kroku.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że dla początkujących Inwestorów sama procedura zakupu spółki może wydawać się równie skomplikowana co jej samodzielne zakładanie i rejestrowanie od podstaw. Dlatego też pragniemy Państwu zaprezentować krok po kroku przebieg takiej transakcji, wyjaśniając jednocześnie, że zarówno wspomniana konieczność podpisania umowy notarialnej, jak i przesłania dokumentacji do Sądu nie oznacza przedłużających się terminów oraz administracyjnego przymusu oczekiwania na formalne uruchomienie działalności.

Już na wstępie pragniemy zaznaczyć, że cała transakcja trwa bardzo krótko. Najczęściej jest to godzina lub dwie. Poniżej przedstawiamy kilka kroków, które obrazują całą procedurę.

Krok 1

Pierwszym etapem jest skontaktowanie się z nami. Wówczas mamy możliwość rozpoznania Państwa oczekiwań, a co za tym idzie – zaproponowania najkorzystniejszego rozwiązania. Już w tym miejscu przygotowywana jest umowa, dlatego też prosimy naszych Klientów o przesłanie wszelkich danych kupującego. Dzięki temu dalsze przygotowywania i przebieg transakcji odbywa się płynnie i bez jakichkolwiek przestojów.

Krok 2

Przedstawiamy Klientowi ofertę gotowych spółek, które odpowiadają przedstawionym przez niego oczekiwaniom. Najczęściej wymogi te dotyczą wysokości kapitału zakładowego, dotychczasowej historii danej działalności, prawa do ulg podatkowych czy też dodatkowych uprawnień, jak chociażby licencji transportowej. Jeżeli oczywiście Klient, zapoznając się z naszą ofertą przedstawioną online, jest już zdecydowany na zakup konkretnego podmiotu – etap ten zostaje pominięty.

Krok 3

Po wyborze konkretnej spółki – przygotowywana jest przez nas kompletna dokumentacja. Wysyłamy ją do Klienta drogą elektroniczną. Umowę kupna-sprzedaży należy wydrukować. Następnie należy udać się do dowolnej, wybranej przez Klienta kancelarii notarialnej, gdzie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz w obecności notariusza powinien zostać złożony podpis.

Krok 4

Podpisaną u notariusza umowę należy do nas odesłać. Na tym etapie transakcja nie jest jeszcze zakończona, gdyż wszystkie dokumenty muszą również zostać podpisane przez Zbywcę. Po odesłaniu ich do nas – czynność ta zostaje natychmiast przeprowadzona.

Krok 5

Po podpisaniu dokumentów przez Zbywcę odsyłamy komplet dokumentów . Jest to zarówno umowa kupna-sprzedaży, jak i pełna dokumentacja zakupionej przez Państwa gotowej spółki. Dbając o całkowite bezpieczeństwo przesyłka zawsze zostaje przez nas ubezpieczona. Korzystamy z usług kuriera, aby mieć pewność, że wysyłka trafi do Państwa w możliwie jak najkrótszym terminie.

Krok 6

Po otrzymaniu dokumentacji, którą dostarczy kurier, Klient staje się już pełnoprawnym właścicielem spółki. W imieniu nowej działalności może podpisywać umowy, zawierać nowe kontrakty, zatrudniać pracowników bądź też realizować inne czynności związane z funkcjonowaniem działalności biznesowej.

Krok 7

Jednym z ostatnich etapów jest dokumentacja zmianowa, czyli konieczność zaktualizowania danych dotyczących spółki, które widnieją we wszystkich rejestrach. By usprawnić tę procedurę zachęcamy do wyboru opcji „dokumentacja zmianowa”. Dzięki temu zostanie do Państwa wysłany komplet dokumentów. Należy je wydrukować, uzupełnić we wskazanych miejscach, podpisać oraz wysłać do Sądu.

Termin realizacji całej transakcji, jak i przede wszystkim długość jej trwania jest uzależniony przede wszystkim od daty wizyty w kancelarii notarialnej. Jeżeli nie planują Państwo przerejestrowania siedziby działalności – istnieje możliwość uzgodnienia wspólnego terminu w biurze notarialnym, co znacznie przyspieszy finalizację zakupu. W konsekwencji – proces ten może trwać nawet niecała godzinę.

© BEGER Sp. z o.o. | ul. Wróblewskiego 69a lok.16, 66-400 Gorzów Wlkp. | tel.: 602 61 22 11 | mail: DoradcaGospodarczy@gmail.com